Toyota Celica Supra Forum banner
301 - 320 of 321 Posts
Er zijn een paar manieren om dit te doen. Een manier is om de brandstofpomp-ECU te gebruiken (pas op dat je de juiste krijgt, want er zijn een paar verschillende varianten). Er zijn ongeveer 5 draden om aan te sluiten. De andere manier die ik heb gedaan, is om het FPC-signaal met een transistor te gebruiken om de fabrieks-COR te activeren.

Er zijn een paar manieren om dit te doen. Een manier is om de brandstofpomp-ECU te gebruiken (zorg ervoor dat je de juiste krijgt, want er zijn een paar verschillende varianten). Er zijn ongeveer 5 draden om aan te sluiten. De andere manier die ik heb gedaan, is om het FPC-signaal met een transistor te gebruiken om de fabriekscorrectie te activeren.
Welke momenteel de twee draden die ik op de AFM-stekker heb overbrugd, de COR activeren, correct? Ik zal waarschijnlijk gewoon de bestaande pompdraad gebruiken voor de 12v-ingang van de brandstofpomp-ECU.

Er staat een 93 gs300 op de sloop waar ik de brandstofpomp-ECU uit ga halen.

Bedrading is eenvoudig, 12v ontsteking, aarde, ECM-triggeringang, triggeruitgang naar ECM en brandstofpomp +12v.

Door het bij de AFM-trigger te overbruggen, laat u de COR draaien met de sleutel aan. Dat is een beetje de luie manier om het te doen. De manier die ik zeg is om het FPC-signaal te gebruiken om de COR te activeren, zodat deze alleen draait als de motor draait. Ik heb een tijdje een simpele $1-transistor in de bedrading gebruikt om het op mijn auto te doen.

Door het bij de AFM te overbruggen, laat je de COR draaien met het contact aan. Dat is een beetje de luie manier om het te doen. De manier die ik zeg is om het FPC-signaal te gebruiken om de COR te activeren, zodat deze alleen draait als de motor draait. Ik heb een simpele $1 transistor in de bedrading gebruikt om het een tijdje op mijn auto te doen.
Begrepen, een 93 gs300 kwam niet zo lang geleden op de sloop, dus ik pakte de pompcontroller voor ongeveer 5 dollar. Ik heb mijn kabelboom op mijn ECU dubbel gecontroleerd om er zeker van te zijn dat de twee draden die van de hoofdecu naar de FPC gaan er nog steeds waren. Wanneer ik er aan toe kom om de beschadigde voorkant eraf te trekken, zal ik overwegen om hem aan te sluiten.

Discussion starter · #305 ·
Sorry jongens, het lijkt erop dat photobucket helemaal gay is geworden. Omdat ik die klootzakken geen 400 dollar per jaar wil betalen om foto's op dit forum in te sluiten, zal ik langzaam updaten met Imgur.

Tot die tijd zijn de foto's in deze thread hieronder hotlinked:

http://s22.photobucket.com/user/MA61_Supra/library/2JZ-GE wiring diagram

Bedankt,
Leon

Hé Lee, vorderingen met het veranderen van de foto's? Ik ben ook benieuwd of je me kopieën ervan kunt sturen als ik je op Facebook een bericht stuur, zodat ik ze gewoon kan opslaan zoals ik had moeten doen toen ik het deed.

Ja meneer, dat klopt, de accu moet precies zo bedraad worden als u zei.

Daarnaast is mijn bedradingsgids niet zo perfect als ik oorspronkelijk 8 jaar geleden dacht. Er zitten een paar gremlins en landmijnen die ik hier heb achtergelaten. Gelukkig heeft de community veel van de problemen voor andere mensen opgelost.

E3 stationair moet worden veranderd, het moet worden gevoed door de Main Relay (M-REL) zoals mensen al vaak hebben gezegd.

Sorry jongens dat ik dit al een tijdje niet heb veranderd of bijgewerkt. Hopelijk heb ik binnenkort tijd voor de auto's en zo.

Bedankt,
- Leon
Even om dit draadje bij te werken, want ik denk dat het een sticky moet zijn. Na een paar jaar heb ik hetzelfde gedaan, Lee. Hier en daar wat gremlins gevonden.

M-REL pin: Zoals we al eerder hebben gezegd, moet de ISCV worden gevoed door het M-REL circuit zodat deze aan blijft staan. Fabrieks ECU schakelt het EFI main relay in in de driver kick of de EFI relay 2 in de motorruimte naast de zekeringkast. Ik heb dit niet getraceerd om erachter te komen, omdat het me niet veel aanging.

Ik heb uiteindelijk de M-rel pin zoals de gids gebruikt, zodat de OEM pin nog steeds aanstaat, maar er vanaf getapt om een relais achter het dashboardkastje aan te sturen voor de ISCV en 3 verwarmde o2 sensor voeding.
Relais bedrading

85 - M-REL
86 - Massa
87 - 12v+ gezekerd
30 - 12v+ output naar ISCV, o2 sensor heaters

Als de auto de komende dagen in elkaar zit, zal ik de M-rel pin traceren en kijken welke, zo niet beide, deze activeert.

STA: Starter input. Ik heb ontdekt dat dit de manier verandert waarop de auto start en stationair draait. Ook als deze is aangesloten tijdens het starten en losgekoppeld tijdens het draaien, slaat de auto af. Moet 12v+ zien in de startpositie en massa zo niet (via de startrelais spoel). Zo niet, dan kan dit de boel verstoren en code 12 laten verschijnen. Deze draadverbinding is hetzelfde voor auto en handgeschakelde ECU

Zwart/Wit heavy gauge op dezelfde connector als de water temp sensor draad achter het dashboardkastje.

NSW: Neutrale veiligheidsdraad. Auto ECU met massa in P en N versnellingspositie. Handgeschakelde bak krijgt dit 12v van de STA pin. Hetzelfde met sta draad dit verstoort hoe de auto zou starten en stationair draaien etc...

Bedraad dit per welke ECU je hebt! het aansluiten van NSW op een auto ECU op 12v+ starter (auto is handgeschakeld) veroorzaakte een code 12 voor mij

Ik ben uiteindelijk gewoon overgesprongen naar een van de belangrijkste massa's. EO1 en EO2 pin 79/80

Tach: Niets mis met de gids hier, maar je kunt Tach vinden in een enkele draad connector bij de ontsteker bij de zekeringkast in de motorruimte. Zou voorkomen dat je moet rennen

1e generatie of 2e generatie? Ik heb tsrm's voor beide.

ECU-pinout

Attachments

Systeemcircuit

Attachments

Even een update, aangezien een paar mensen het hebben gevraagd. De tweede B+ pin op de mk2 carrosseriekabelboom kan worden gebruikt om de ISCV van stroom te voorzien, omdat dit de uitgangsstroom van de hoofdrelais is en 3 seconden nadat de ecu is uitgeschakeld, ingeschakeld blijft.

Sluit de zwart/rode stroom voor de ISCV niet aan op de ontsteking, maar leid deze terug in de auto waar de ECU zich bevindt en gebruik de tweede B+ op de carrosseriekabelboom om deze van stroom te voorzien.

Update de gids alsjeblieft!

Discussion starter · #316 · (Edited)
Ik heb de 10 afbeeldingen vervangen die ik per bericht mag vervangen om de gids beter te helpen behouden.

Ik hoop dat het jullie allemaal goed gaat en dat jullie plezier hebben.

190.000+ weergaven op deze thread.... en nog steeds geen sticky... haha, moet niet zoveel mensen door de jaren heen hebben geholpen. hahah

-- Leon Wilson

Even een update, aangezien een paar mensen het hebben gevraagd. De tweede B+ pin op de mk2 body harness kan worden gebruikt om de ISCV van stroom te voorzien, aangezien dit de belangrijkste relaisuitgang is en 3 seconden aan blijft nadat de ecu is uitgeschakeld.

Sluit de zwart/rode stroom voor de ISCV niet aan op de ontstekingsvoeding, maar leid deze terug in de auto waar de ECU zich bevindt en gebruik de tweede B+ op de body harness om deze van stroom te voorzien.

Update de gids alsjeblieft!
Het is bijgewerkt en je bent gecrediteerd voor het corrigeren van mijn fouten.

Bedankt!

Wil je ze hebben? Ik heb de meeste allemaal opgeslagen in URL of daadwerkelijke .rtf-bestanden.

Maar wat je denkt is hetzelfde als ik, met de watertemperatuur die is aangesloten op een constante 12v-bron en niet de juiste. Ik heb zijn schema niet echt veel bekeken, maar het klonk niet goed bij de eerste lezing.
Lee, is het mogelijk om mij je opgeslagen URL's en daadwerkelijke .rtf-bestanden te sturen? Ik zou het op prijs stellen. TIA. ygorotac@gmail.com

Discussion starter · #319 ·
Lee, is het mogelijk om me je opgeslagen URL's en de daadwerkelijke .rtf-bestanden te sturen? Ik zou het op prijs stellen. Bedankt bij voorbaat. ygorotac@gmail.com
Nou, dat was van 14 jaar geleden. Ik heb die computer eigenlijk nog steeds. Als/wanneer ik hem weer aan de praat krijg (de laatste keer dat hij aan stond was waarschijnlijk 10 jaar geleden), zal ik kijken wat ik op de schijf heb opgeslagen. Als ik iets van waarde heb, zal ik het je sturen en proberen het in de thread op te slaan.

Waar ben je specifiek naar op zoek?

301 - 320 of 321 Posts