Hallo allemaal, dit specifieke bedradingsschema werkt momenteel prima op mijn 1985 Celica Supra P-Type. Hoewel het niet gegarandeerd perfect is, zijn er tot nu toe geen problemen ontstaan. Natuurlijk moet je dit vergelijken met je ECU-pinouts in vergelijking met wat ik hier heb gebruikt. Als je een handleiding hebt, probeer dan niet de automatische bereikselector te overbruggen... je hebt er geen. enz. Gebruik gewoon een beetje gezond verstand en lees wat anderen door de jaren heen hebben gepost. Ik update de thread zelden en dat gaat waarschijnlijk niet snel veranderen.
Specificaties van de donorauto:
1994 Lexus GS300
2JZ-GE Automaat
xxxxxxxxxx mijl
IK1 en IK2 bedradingsuitleg
Oké, zullen we? Laten we beginnen met de grote IK1/IK2-connector, want die is waarschijnlijk het gemakkelijkst.
Hier is een pin-out met de functie van elke pin. Ik heb in het rood gemarkeerd welke pinnen je nodig hebt.
E3 EFI Hoofdrelais B+ Zwart/Rood (Hoofdfunctie(s) Stationair luchtregeling)
F6 IG2 Relais Zwart/Oranje (Hoofdfunctie(s) Injectoren en Ontsteker/spoel)
F9 watertempsensor Geel/Groen (Hoofdfunctie(s) Temperatuurweergave)
F12 toerenteller IG- Zwart (Hoofdfunctie(s) RPM-weergave)
E3 en F6 moeten worden aangesloten op een 12V-voeding. Ik heb de bedrading van de motor uit elkaar gehaald en alle onnodige automatische spullen verwijderd. Op dat moment heb ik ook de draden E3 Zwart/Rood en F6 Zwart/Oranje verplaatst. Ze werden dichter bij het inlaatspruitstuk geplaatst, zodat ze hun respectievelijke stekkers zouden bereiken zonder extra draad toe te voegen.
Bijgewerkt 26 MEI 2024:
Verplaats de Zwart/Rode E3-pin niet naar de inlaat. Zoals velen hebben gesuggereerd en MrBubbles00482 de juiste bedradingsoplossing heeft gevonden. De stationaire luchtregeling moet de tijd krijgen om te resetten nadat de motor is uitgeschakeld. Doe alsjeblieft wat MrBubbles00482 heeft voorgesteld en sluit hem aan op de tweede B+-draad die beschikbaar is op de carrosseriekabelboom.
E3 EFI Hoofdrelais B+ Zwart/Rood (Hoofdfunctie(s) Stationair luchtregeling)
E3 zwart rood naar B+ op carrosseriekabelboomconnector
Voor E3 gebruikte ik de voeding naar de ontsteker van de 5M-GE. Knip gewoon een goede stekker van een ontsteker af en soldeer deze aan de Zwart/Rood E3-draad. Steek hem in en je hebt nu je stationaire luchtregeling van stroom voorzien :goed:.
F6 IG2 Relais Zwart/Oranje (Hoofdfunctie(s) Injectoren en Ontsteker/spoel)
F6 gebruikt hetzelfde concept, behalve dat we de voeding naar het weerstandspakket van de 5M-GE gebruiken. Het enige wat je hoeft te doen is een goede voedingsstekker van een weerstandspakket af te knippen. Soldeer hem vervolgens aan de Zwart/Oranje F6-draad. Eenmaal aangesloten, heb je je injectoren en ontsteker/spoel succesvol van stroom voorzien
.
F9 watertempsensor Geel/Groen (Hoofdfunctie(s) Temperatuurweergave)
F9 wordt gesoldeerd in je/donor 5M-GE-motorkabelboom naar carrosserie-stekker. Soldeer gewoon F9 Geel/Groen aan de Geel/Groen-draad van de carrosserie-stekker. Steek de twee connectoren in elkaar en je hebt een temperatuurmeter
.
F12 toerenteller IG- Zwart (Hoofdfunctie(s) RPM-weergave)
F12 is waarschijnlijk het minst leuk, want er is geen gemakkelijke manier om het te doen. Voor je toerentalsignaal moet je een draad van goede grootte (lengte niet dikte) solderen aan de Zwarte F12-draad. Daarna steek je de draad door het dashboard en sluit je hem aan op de Zwarte-draad die uit de Cluster komt. Ik heb voor deze klus snelle connectoren gebruikt en het werkte best goed.
Geen foto's..
Opmerking Ik ben hier niet diep op ingegaan, want er moet een beetje gedemonteerd worden. Gewoon de basis van welke draad waarheen moet en hoe.
Oké, nu we voor de IK1- en IK2-connectoren hebben gezorgd, gaan we verder met de bedrading van de ECU naar de carrosserie-stekker.
24-pins carrosserie-stekker/enkele 40-pins ecu-stekker
Om de plug-and-play-mogelijkheid te behouden, heb ik een 5M-GE ECU uit elkaar gehaald en de grote 24-pins connector verwijderd. Hieronder gemonteerd gezien..
Ik heb voor je gecodeerd welke draad van de 2JZ-GE ECU naar welke pin op de connector moet gaan. Je moet gewoon de draad op de 2JZ-GE ECU vinden en deze matchen met de bijbehorende kleur voor de pin. Indien nodig kan ik de kleur van elke draad plaatsen.
2JZ-GE ECU pin-out
5M-GE ECU pin-out
Match de kleuren en je bent klaar, als je dit eenmaal hebt gedaan, zou het er ongeveer zo uit moeten zien.
Raak die +B aan de LINKERKANT van de omrande +B voor de voeding van de rood omrande E3 12v voeding.
opmerking De extra draden zijn ont-pinned om een ​​schoon uiterlijk te geven.
Steek hem erin en je hebt een werkende ECU-set die de motor A ok bestuurt
Nu dat laatste deel van de klus... De startdraad, dit is heel eenvoudig!! Je gebruikt gewoon het standaard startcircuit van de Mk.II. Om het met de Lexus-starter te gebruiken, moet je de signaaldraad van de 2JZ-GE-motorkabelboom doorknippen. Dan soldeer je hem aan de standaard signaaldraad van de Mk.II. Steek hem erin!!
[img} foto's komen eraan... [/img]
Brandstofpompbedrading, niet-ongevalveilige snelle bedrading.. Je hoeft alleen maar de brandstofpompcontroleconnector te overbruggen en de brandstofpomp gaat aan wanneer de sleutel in de aan-stand staat.
Ik heb wel een ongevalveilige oplossing, maar ik heb geen tijd gehad om die onderdelen te kopen en te bedraden.
Bind alle andere losse eindjes vast
Draai hem om en wacht tot de muziek van de motor over je heen begint te stromen.
Trouwens: Zoals Brain (Lacrussgus14) zei, is de 2JZ-GTE-kabelboom hetzelfde. Ik bevestig dit door de bedrading van een Aristo 2JZ-GTE, en tot nu toe heb ik geen problemen gehad. Dus als een mod de titel wil wijzigen in 2JZ-GTE & 2JZ-GE PnP-bedradingsgids, voel je vrij.
Vragen? Opmerkingen? Plaats ze!
Credits:
Kenny (sarinas_dragons) -- 2JZ-GE ECU pin-out
TSRM (cygnusx1.net) -- 5M-GE ECU pin-out
Punkra -- IK1 en IK2 pin-out
Brain (Lacrussgus14) -- Inspiratie
MrBubbles00482 -- ISCV juiste bedrading
en vele andere mensen van wie ik info heb verzameld
:goed: bedankt allemaal
Nu terug aan het werk aan de 2JZ-GTE
Meer afbeeldingen die ik in mijn bestanden heb die nuttig kunnen zijn, ik weet het niet meer..
<De afbeeldingen waren niet nuttig en veroorzaakten meer verwarring, dus ze zijn verwijderd... maar nog steeds in de inzetstukken en imgur.>
ATTN: alle foto's zijn hier te vinden voor het geval ze weer verdwijnen.
Specificaties van de donorauto:
1994 Lexus GS300
2JZ-GE Automaat
xxxxxxxxxx mijl
IK1 en IK2 bedradingsuitleg
Oké, zullen we? Laten we beginnen met de grote IK1/IK2-connector, want die is waarschijnlijk het gemakkelijkst.
Hier is een pin-out met de functie van elke pin. Ik heb in het rood gemarkeerd welke pinnen je nodig hebt.
E3 EFI Hoofdrelais B+ Zwart/Rood (Hoofdfunctie(s) Stationair luchtregeling)
F6 IG2 Relais Zwart/Oranje (Hoofdfunctie(s) Injectoren en Ontsteker/spoel)
F9 watertempsensor Geel/Groen (Hoofdfunctie(s) Temperatuurweergave)
F12 toerenteller IG- Zwart (Hoofdfunctie(s) RPM-weergave)
E3 en F6 moeten worden aangesloten op een 12V-voeding.
Bijgewerkt 26 MEI 2024:
Verplaats de Zwart/Rode E3-pin niet naar de inlaat. Zoals velen hebben gesuggereerd en MrBubbles00482 de juiste bedradingsoplossing heeft gevonden. De stationaire luchtregeling moet de tijd krijgen om te resetten nadat de motor is uitgeschakeld. Doe alsjeblieft wat MrBubbles00482 heeft voorgesteld en sluit hem aan op de tweede B+-draad die beschikbaar is op de carrosseriekabelboom.
E3 EFI Hoofdrelais B+ Zwart/Rood (Hoofdfunctie(s) Stationair luchtregeling)
E3 zwart rood naar B+ op carrosseriekabelboomconnector
F6 IG2 Relais Zwart/Oranje (Hoofdfunctie(s) Injectoren en Ontsteker/spoel)
F6 gebruikt hetzelfde concept, behalve dat we de voeding naar het weerstandspakket van de 5M-GE gebruiken. Het enige wat je hoeft te doen is een goede voedingsstekker van een weerstandspakket af te knippen. Soldeer hem vervolgens aan de Zwart/Oranje F6-draad. Eenmaal aangesloten, heb je je injectoren en ontsteker/spoel succesvol van stroom voorzien
F9 watertempsensor Geel/Groen (Hoofdfunctie(s) Temperatuurweergave)
F9 wordt gesoldeerd in je/donor 5M-GE-motorkabelboom naar carrosserie-stekker. Soldeer gewoon F9 Geel/Groen aan de Geel/Groen-draad van de carrosserie-stekker. Steek de twee connectoren in elkaar en je hebt een temperatuurmeter
F12 toerenteller IG- Zwart (Hoofdfunctie(s) RPM-weergave)
F12 is waarschijnlijk het minst leuk, want er is geen gemakkelijke manier om het te doen. Voor je toerentalsignaal moet je een draad van goede grootte (lengte niet dikte) solderen aan de Zwarte F12-draad. Daarna steek je de draad door het dashboard en sluit je hem aan op de Zwarte-draad die uit de Cluster komt. Ik heb voor deze klus snelle connectoren gebruikt en het werkte best goed.
Geen foto's..
Opmerking Ik ben hier niet diep op ingegaan, want er moet een beetje gedemonteerd worden. Gewoon de basis van welke draad waarheen moet en hoe.
Oké, nu we voor de IK1- en IK2-connectoren hebben gezorgd, gaan we verder met de bedrading van de ECU naar de carrosserie-stekker.
24-pins carrosserie-stekker/enkele 40-pins ecu-stekker
Om de plug-and-play-mogelijkheid te behouden, heb ik een 5M-GE ECU uit elkaar gehaald en de grote 24-pins connector verwijderd. Hieronder gemonteerd gezien..




Ik heb voor je gecodeerd welke draad van de 2JZ-GE ECU naar welke pin op de connector moet gaan. Je moet gewoon de draad op de 2JZ-GE ECU vinden en deze matchen met de bijbehorende kleur voor de pin. Indien nodig kan ik de kleur van elke draad plaatsen.
2JZ-GE ECU pin-out
5M-GE ECU pin-out
Match de kleuren en je bent klaar, als je dit eenmaal hebt gedaan, zou het er ongeveer zo uit moeten zien.
Raak die +B aan de LINKERKANT van de omrande +B voor de voeding van de rood omrande E3 12v voeding.
opmerking De extra draden zijn ont-pinned om een ​​schoon uiterlijk te geven.





Steek hem erin en je hebt een werkende ECU-set die de motor A ok bestuurt
Nu dat laatste deel van de klus... De startdraad, dit is heel eenvoudig!! Je gebruikt gewoon het standaard startcircuit van de Mk.II. Om het met de Lexus-starter te gebruiken, moet je de signaaldraad van de 2JZ-GE-motorkabelboom doorknippen. Dan soldeer je hem aan de standaard signaaldraad van de Mk.II. Steek hem erin!!
[img} foto's komen eraan... [/img]
Brandstofpompbedrading, niet-ongevalveilige snelle bedrading.. Je hoeft alleen maar de brandstofpompcontroleconnector te overbruggen en de brandstofpomp gaat aan wanneer de sleutel in de aan-stand staat.
Ik heb wel een ongevalveilige oplossing, maar ik heb geen tijd gehad om die onderdelen te kopen en te bedraden.
Bind alle andere losse eindjes vast
Draai hem om en wacht tot de muziek van de motor over je heen begint te stromen.
Trouwens: Zoals Brain (Lacrussgus14) zei, is de 2JZ-GTE-kabelboom hetzelfde. Ik bevestig dit door de bedrading van een Aristo 2JZ-GTE, en tot nu toe heb ik geen problemen gehad. Dus als een mod de titel wil wijzigen in 2JZ-GTE & 2JZ-GE PnP-bedradingsgids, voel je vrij.
Vragen? Opmerkingen? Plaats ze!
Credits:
Kenny (sarinas_dragons) -- 2JZ-GE ECU pin-out
TSRM (cygnusx1.net) -- 5M-GE ECU pin-out
Punkra -- IK1 en IK2 pin-out
Brain (Lacrussgus14) -- Inspiratie
MrBubbles00482 -- ISCV juiste bedrading
en vele andere mensen van wie ik info heb verzameld
:goed: bedankt allemaal
Nu terug aan het werk aan de 2JZ-GTE
<De afbeeldingen waren niet nuttig en veroorzaakten meer verwarring, dus ze zijn verwijderd... maar nog steeds in de inzetstukken en imgur.>
ATTN: alle foto's zijn hier te vinden voor het geval ze weer verdwijnen.