Hej wszystkim, ten konkretny schemat okablowania działa obecnie dobrze w moim Celica Supra P-Type z 1985 roku. Chociaż nie jest gwarantowany jako idealny, jak dotąd nie wystąpiły żadne problemy. Oczywiście musisz to sprawdzić w porównaniu do wyprowadzeń ECU w porównaniu do tego, czego tutaj użyłem. Jeśli masz instrukcję, nie próbuj łączyć na krótko selektora zakresu automatycznego... nie masz takiego. itp. Po prostu użyj odrobiny zdrowego rozsądku i przeczytaj, co inni publikowali przez lata. Rzadko aktualizuję wątek i to prawdopodobnie wkrótce się nie zmieni.
Specyfikacja samochodu dawcy:
1994 Lexus GS300
2JZ-GE Automatyczny
xxxxxxxxx miles
Wyjaśnienie okablowania IK1 i IK2
Dobrze, zaczynamy? Zacznijmy od dużego złącza IK1/IK2, ponieważ jest ono prawdopodobnie najłatwiejsze.
Oto lista wyprowadzeń, która pokazuje, jaka jest funkcja każdego pinu. Na czerwono zaznaczyłem piny, których będziesz potrzebować.
E3 EFI Main Relay B+ Czarny/Czerwony (Główna funkcja(e) Idle Air Control)
F6 IG2 Relay Czarny/Pomarańczowy (Główna funkcja(e) Wtryskiwacze i Zapalnik/cewka)
F9 czujnik temperatury wody Żółty/Zielony (Główna funkcja(e) Wyświetlacz temperatury)
F12 obrotomierz IG- Czarny (Główna funkcja(e) Wyświetlacz RPM)
E3 i F6 muszą być podłączone do zasilania 12V. Rozebrałem wiązkę przewodów silnika i usunąłem wszystkie niepotrzebne automatyczne elementy. W tym czasie przeniosłem również przewody E3 Czarny/Czerwony i F6 Czarny/Pomarańczowy . Zostały one przesunięte bliżej kolektora dolotowego, aby sięgnęły do odpowiednich wtyczek bez dodawania dodatkowego przewodu.
Zaktualizowano 26 MAJA 2024:
Nie ruszaj pinu E3 Czarny/Czerwony w kierunku wlotu. Jak sugerowało wiele osób i MrBubbles00482 znalazł poprawne rozwiązanie okablowania. Regulacja powietrza na biegu jałowym musi mieć czas na zresetowanie po wyłączeniu silnika. Zrób to, co zasugerował MrBubbles00482 i podłącz go do drugiego przewodu B+ dostępnego w wiązce przewodów nadwozia.
E3 EFI Main Relay B+ Czarny/Czerwony (Główna funkcja(e) Idle Air Control)
E3 czarny czerwony do B+ na złączu wiązki przewodów nadwozia
Do E3 użyłem zasilania do zapalnika 5M-GE. Po prostu odetnij dobrą wtyczkę od zapalnika i przylutuj ją do przewodu Czarny/Czerwony E3. Podłącz go, a teraz zasilisz swój Idle air Control :good:.
F6 IG2 Relay Czarny/Pomarańczowy (Główna funkcja(e) Wtryskiwacze i Zapalnik/cewka)
F6 wykorzystuje tę samą koncepcję, z tym że używamy zasilania do pakietu rezystorów 5M-GE. Wszystko, co musisz zrobić, to odciąć dobrą wtyczkę zasilającą z pakietu rezystorów. Następnie przylutuj ją do przewodu Czarny/Pomarańczowy F6. Po podłączeniu z powodzeniem zasilisz swoje wtryskiwacze i cewkę zapłonową
.
F9 czujnik temperatury wody Żółty/Zielony (Główna funkcja(e) Wyświetlacz temperatury)
F9 zostanie przylutowany do wtyczki nadwozia/silnika 5M-GE. Po prostu przylutuj F9 Żółty/Zielony do przewodu Żółty/Zielony wtyczki nadwozia. Połącz ze sobą dwa złącza, a będziesz miał wskaźnik temperatury
.
F12 obrotomierz IG- Czarny (Główna funkcja(e) Wyświetlacz RPM)
F12 jest prawdopodobnie najmniej zabawny, ponieważ nie ma łatwego sposobu, aby to zrobić. Do sygnału obrotomierza musisz przylutować przewód o dobrej wielkości (długość, a nie grubość) do przewodu Czarny F12. Następnie przeprowadź przewód przez deskę rozdzielczą i podłącz do przewodu Czarny wychodzącego z zespołu wskaźników. Użyłem szybkozłączy do tej pracy i sprawdziło się to całkiem dobrze.
Brak zdjęć..
Uwaga Nie wchodziłem w to zbyt głęboko, ponieważ trzeba trochę zdemontować. Tylko podstawy, który przewód gdzie i jak.
Ok, teraz, gdy zajęliśmy się złączami IK1 i IK2, przejdziemy do okablowania wtyczki ECU do nadwozia.
24-pinowa wtyczka nadwozia/pojedyncza 40-pinowa wtyczka ECU
Aby zachować możliwość podłączenia i odtwarzania, rozebrałem ECU 5M-GE i usunąłem duże 24-pinowe złącze. Widoczne poniżej zmontowane..
Pokolorowałem dla Ciebie, który przewód z ECU 2JZ-GE musi iść do którego pinu na złączu. Musisz po prostu znaleźć przewód na ECU 2JZ-GE i dopasować go do odpowiedniego koloru dla pinu. W razie potrzeby mogę opublikować kolor każdego przewodu.
Wyprowadzenie pinów ECU 2JZ-GE
Wyprowadzenie pinów ECU 5M-GE
Dopasuj kolory i gotowe, po wykonaniu tej czynności powinno to wyglądać mniej więcej tak.
Uderz w +B po LEWEJ stronie obrysowanego +B dla zasilania obrysowanego na czerwono dla zasilania E3 12V.
uwaga dodatkowe przewody zostały usunięte, aby uzyskać czysty wygląd.
Podłącz go, a będziesz miał działający zestaw ECU, który będzie kontrolował silnik A ok
Teraz ta ostatnia część zadania... Przewód rozrusznika, to bardzo proste!! Wystarczy użyć fabrycznego obwodu rozrusznika Mk.II. Aby użyć go z rozrusznikiem Lexusa, musisz odciąć przewód sygnałowy z wiązki przewodów silnika 2JZ-GE. Następnie przylutujesz go do fabrycznego przewodu sygnałowego Mk.II. Podłącz go!!
[img} zdjęcia wkrótce... [/img]
Okablowanie pompy paliwa, szybkie okablowanie niezabezpieczone przed wypadkiem.. Wystarczy zewrzeć złącze kontrolne pompy paliwa, a pompa paliwa włączy się za każdym razem, gdy kluczyk jest w pozycji włączonej.
Mam rozwiązanie bezpieczne w razie wypadku, ale nie miałem czasu na zakup i podłączenie tych elementów.
Zwiąż wszystkie inne luźne końce
Włącz i poczekaj na muzykę silnika, która zacznie się na ciebie wylewać.
Przy okazji: Jak powiedział Brain (Lacrussgus14), wiązka przewodów 2JZ-GTE jest taka sama. Potwierdzam to poprzez okablowanie Aristo 2JZ-GTE i jak dotąd nie miałem żadnych problemów. Więc jeśli moderator chciałby zmienić tytuł na 2JZ-GTE & 2JZ-GE PnP przewodnik po okablowaniu, zapraszam.
Pytania? Komentarze? piszcie!
Kredyty:
Kenny (sarinas_dragons) -- Wyprowadzenie pinów ECU 2JZ-GE
TSRM (cygnusx1.net) -- Wyprowadzenie pinów ECU 5M-GE
Punkra -- Wyprowadzenie pinów IK1 i IK2
Brain (Lacrussgus14) -- Inspiracja
MrBubbles00482 -- Właściwe okablowanie ISCV
i wiele innych osób, od których zbierałem informacje
:good: dziękuję wszystkim
Teraz wracam do pracy nad 2JZ-GTE
(<--- haha to był żart! ten samochód stoi na stojakach podnośnikowych od 12 lat lub października 2012................. FML)
Specyfikacja samochodu dawcy:
1994 Lexus GS300
2JZ-GE Automatyczny
xxxxxxxxx miles
Wyjaśnienie okablowania IK1 i IK2
Dobrze, zaczynamy? Zacznijmy od dużego złącza IK1/IK2, ponieważ jest ono prawdopodobnie najłatwiejsze.
Oto lista wyprowadzeń, która pokazuje, jaka jest funkcja każdego pinu. Na czerwono zaznaczyłem piny, których będziesz potrzebować.
E3 EFI Main Relay B+ Czarny/Czerwony (Główna funkcja(e) Idle Air Control)
F6 IG2 Relay Czarny/Pomarańczowy (Główna funkcja(e) Wtryskiwacze i Zapalnik/cewka)
F9 czujnik temperatury wody Żółty/Zielony (Główna funkcja(e) Wyświetlacz temperatury)
F12 obrotomierz IG- Czarny (Główna funkcja(e) Wyświetlacz RPM)
E3 i F6 muszą być podłączone do zasilania 12V.
Zaktualizowano 26 MAJA 2024:
Nie ruszaj pinu E3 Czarny/Czerwony w kierunku wlotu. Jak sugerowało wiele osób i MrBubbles00482 znalazł poprawne rozwiązanie okablowania. Regulacja powietrza na biegu jałowym musi mieć czas na zresetowanie po wyłączeniu silnika. Zrób to, co zasugerował MrBubbles00482 i podłącz go do drugiego przewodu B+ dostępnego w wiązce przewodów nadwozia.
E3 EFI Main Relay B+ Czarny/Czerwony (Główna funkcja(e) Idle Air Control)
E3 czarny czerwony do B+ na złączu wiązki przewodów nadwozia
F6 IG2 Relay Czarny/Pomarańczowy (Główna funkcja(e) Wtryskiwacze i Zapalnik/cewka)
F6 wykorzystuje tę samą koncepcję, z tym że używamy zasilania do pakietu rezystorów 5M-GE. Wszystko, co musisz zrobić, to odciąć dobrą wtyczkę zasilającą z pakietu rezystorów. Następnie przylutuj ją do przewodu Czarny/Pomarańczowy F6. Po podłączeniu z powodzeniem zasilisz swoje wtryskiwacze i cewkę zapłonową
F9 czujnik temperatury wody Żółty/Zielony (Główna funkcja(e) Wyświetlacz temperatury)
F9 zostanie przylutowany do wtyczki nadwozia/silnika 5M-GE. Po prostu przylutuj F9 Żółty/Zielony do przewodu Żółty/Zielony wtyczki nadwozia. Połącz ze sobą dwa złącza, a będziesz miał wskaźnik temperatury
F12 obrotomierz IG- Czarny (Główna funkcja(e) Wyświetlacz RPM)
F12 jest prawdopodobnie najmniej zabawny, ponieważ nie ma łatwego sposobu, aby to zrobić. Do sygnału obrotomierza musisz przylutować przewód o dobrej wielkości (długość, a nie grubość) do przewodu Czarny F12. Następnie przeprowadź przewód przez deskę rozdzielczą i podłącz do przewodu Czarny wychodzącego z zespołu wskaźników. Użyłem szybkozłączy do tej pracy i sprawdziło się to całkiem dobrze.
Brak zdjęć..
Uwaga Nie wchodziłem w to zbyt głęboko, ponieważ trzeba trochę zdemontować. Tylko podstawy, który przewód gdzie i jak.
Ok, teraz, gdy zajęliśmy się złączami IK1 i IK2, przejdziemy do okablowania wtyczki ECU do nadwozia.
24-pinowa wtyczka nadwozia/pojedyncza 40-pinowa wtyczka ECU
Aby zachować możliwość podłączenia i odtwarzania, rozebrałem ECU 5M-GE i usunąłem duże 24-pinowe złącze. Widoczne poniżej zmontowane..




Pokolorowałem dla Ciebie, który przewód z ECU 2JZ-GE musi iść do którego pinu na złączu. Musisz po prostu znaleźć przewód na ECU 2JZ-GE i dopasować go do odpowiedniego koloru dla pinu. W razie potrzeby mogę opublikować kolor każdego przewodu.
Wyprowadzenie pinów ECU 2JZ-GE
Wyprowadzenie pinów ECU 5M-GE
Dopasuj kolory i gotowe, po wykonaniu tej czynności powinno to wyglądać mniej więcej tak.
Uderz w +B po LEWEJ stronie obrysowanego +B dla zasilania obrysowanego na czerwono dla zasilania E3 12V.
uwaga dodatkowe przewody zostały usunięte, aby uzyskać czysty wygląd.





Podłącz go, a będziesz miał działający zestaw ECU, który będzie kontrolował silnik A ok
Teraz ta ostatnia część zadania... Przewód rozrusznika, to bardzo proste!! Wystarczy użyć fabrycznego obwodu rozrusznika Mk.II. Aby użyć go z rozrusznikiem Lexusa, musisz odciąć przewód sygnałowy z wiązki przewodów silnika 2JZ-GE. Następnie przylutujesz go do fabrycznego przewodu sygnałowego Mk.II. Podłącz go!!
[img} zdjęcia wkrótce... [/img]
Okablowanie pompy paliwa, szybkie okablowanie niezabezpieczone przed wypadkiem.. Wystarczy zewrzeć złącze kontrolne pompy paliwa, a pompa paliwa włączy się za każdym razem, gdy kluczyk jest w pozycji włączonej.
Mam rozwiązanie bezpieczne w razie wypadku, ale nie miałem czasu na zakup i podłączenie tych elementów.
Zwiąż wszystkie inne luźne końce
Włącz i poczekaj na muzykę silnika, która zacznie się na ciebie wylewać.
Przy okazji: Jak powiedział Brain (Lacrussgus14), wiązka przewodów 2JZ-GTE jest taka sama. Potwierdzam to poprzez okablowanie Aristo 2JZ-GTE i jak dotąd nie miałem żadnych problemów. Więc jeśli moderator chciałby zmienić tytuł na 2JZ-GTE & 2JZ-GE PnP przewodnik po okablowaniu, zapraszam.
Pytania? Komentarze? piszcie!
Kredyty:
Kenny (sarinas_dragons) -- Wyprowadzenie pinów ECU 2JZ-GE
TSRM (cygnusx1.net) -- Wyprowadzenie pinów ECU 5M-GE
Punkra -- Wyprowadzenie pinów IK1 i IK2
Brain (Lacrussgus14) -- Inspiracja
MrBubbles00482 -- Właściwe okablowanie ISCV
i wiele innych osób, od których zbierałem informacje
:good: dziękuję wszystkim
Teraz wracam do pracy nad 2JZ-GTE